Och igen..

Lunch.
Väntar på att det nu äntligen ska slå över till ny vecka... jobbar pyttepyttelite, och sen en jobbvecka till innan den efterlängtade semester #2!!

Veckan som gått har varit seg med allt jobb som vart.
På tisdagen skulle jag och Patrick ses, vilket var alldeles för länge sen sist. Vi tänkte bara softa lite hemma hos honom först men tog oss i kragen och bestämde oss för att knalla in till stan. Tog några goda drinkar först och sen satte vi oss i värmen på Blå´s uteservering. Lätt den mysigaste uteserveringen i stan!
Det blev vitlöksbröd till förrätt och lite vin till det.. sen Clubsandwich med tryffelmajonäs (supergott!!!) och ytterligare lite mer vin. Kände att jag började bli lite skönt bekymmersfri och fnissig haha..
Efteråt blev det dessert i form av chokladtryffel och en Irish Cofee. En härlig kväll med mycket prat om allt och många skratt!    To be continued...   :-D

På onsdagen jobbade jag till 20, sen hem o snabbt in i duschen, måla krigsmålniing och hoppa i en klänning, sen hem till söta Mådil på lite förfest. =) Det var härligt att varva ner på balkongen med lite cider efter en lång dag
 (bra med isen M! Hehe).
Taxin tog oss in till stan men där skildes vi åt. Maud Cissi & Malin var sugna på Plaza och stack således dit medans jag Emma Maria och Johanna satte oss på Valfrid och senare gick till Koriander.
Där drack jag den GODASTE drinken jag NÅGONSIN druckit.
Fick den i handen och när jag tog sugröret i munnen blev det nästan ett hallelulja-moment!
Jag frågade vad det var... "vet inte, jag bad om en god drink till en söt tjej" hahaha så jäkla cheezy!
Men iaf: hallon, nått gräddigt, riven choklad och en massa gott.
Bartendern sa Capten Morgan men det måste ha varit en DeLux variant isf? Det låter väl inte som en sån? Va?

Jag vet inte hur men jag blev ganska full framåt slutet av kvällen... tror att bristen på mat de föregående dagarna kan ha gjort sitt.

Så småning om knallade vi bort till BK, och jag och en människa som hängde med oss under kvällens gång stod jättelänge och pratade med nån halvnorsk dryg stackare.. vi diskuterade deras barn och jag vet inte allt. Herregud.
Sen kommer jag inte riktigt alls ihåg men jag tror att jag "på skoj" gav halvnorsken en örfil. Man kan väl ffs inte slå nån "på skoj"???? Hallå! Jag tror iofs inte att det var alls hårt.. och jag kan inte minnas att jag ens var det minsta irriterad på honom? Konstig kväll.. var lite störd i huvet tror jag.
Sen vet jag att vi åt utanför BK, knallade runt lite inne i stan innan jag bestämde mig för att jag skulle hem. Ensam.
"jag betalar en taxi" är ju ett väldans trevligt erbjudande.... men inte för ASC inte. Nej hon ska gå hem för solen skiner. Jaha? Jorå, jag börjar knalla hela vägen hem, innan jag efter ett tag inser att klackarna är kanske lite väl höga för att det ska vara bekvämt att vara ute och powerwalka i.. Ja, då är det ju så att enda alternativet var att gå barfota, vilket jag mycket riktigt gjorde.
Bara så ni vet så är asfalten skönast & mjukast på vägen där bilarna kör mycket och sliter ner den.

Men det var faktiskt en skön promenad. Två dagar efter hade jag en satans träningsvärk i vaderna. Man får tydligen det av att gå barfota långt när man inte är van.

Efter 7 sekunder innanför dörren däckade jag raklång på sängen och vaknade av att Lisa den lilla godingen ringde och väckte mig kl 9. En timme senare (3 h sömn) hämtade hon upp mig och vi åkte ut till Skutberget, men först ett inhopp på Bergvik för inhandling av COLA godis och mat. Kan inte påstå att jag var i form.
Hade en underbar dag i solen.. fick sällskap av Patrick & Jörgen som hade tänkt samma tanke som oss. Låg kvar allihop till sena eftermiddagen innan vi drog oss. Alla badade utom jag.   ;-p

På kvällen hade P lånat en polares MC så vi var ute och gled en timme... så jäkla kul *fort ska det gå*
Vi stannade till på Napolis uteservering och tog en sen bakis-pizza.. Mmm, gott!!
När jag kom hem igen var jag så trött så att ögonen gick i kors. Somnade som en stock!

Men en rolig vecka har det varit..... och bättre blir det, med massor av skön ledighet och förhoppningsvis riktigt bra sommarväder!


Ann-Sofie -
and we don´t give a fuck it´s not your birthday




 

Kommentarer
Postat av: Sveinhedda

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!

2010-05-11 @ 10:51:45
URL: http://sveinhedda.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0