Ljuvlig återförening!

Att hitta en favoritsak som man varit rädd att man tappat bort...
Jag har letat i dagarna två efter mitt Pandora-armband som jag fick av mamma på min födelsedag. Det är ett sånt armband som man själv samlar berlocker till, och varje berlock som jag har på det har jag fått från olika personer som betyder mycket för mig. Att tappa bort det skulle göra mig ledsen och det är ju inte särskilt ofta man blir ledsen över saker, men det här armbandet är undantaget som bekräftar regeln.
Idag unnade jag mig själv en ny berlock i samlingen, trots allt så betyder ju jag själv också en hel del hehe.
Tyvärr kostar de ju ganska mycket så det är inte direkt så att man köper 5 åt gången...  :D  trots att man skulle vilja. Finns så många fina. Men det är lite det som är tjusningen, att få gå och sukta lite.  ;-D

Titta här!

My precious!
Mitt favoritsmycke   


Den här införskaffades idag...
Nyförvärvet!   


HÄR kan man läsa om Pandora-smycken.



Idag har det storhandlats, med kundvagn och ICA-scanner i högsta hugg gav jag mig ut på jakt. Det blev många tunga kassar med mat... måste rensa ut frysen någon dag, man har alltid lite ditten & datten som bara tar plats och som man egentligen vet att man aldrig kommer att använda.
Passade även på att desperado-inhandla en tvålpump på Hemtex. Inte alls lika snygg som den jag har, men den duger så länge.. då min nuvarande är helt impotent och inte får upp den. Tvålen alltså.
Kul med en tvålpump som inte kan pumpa. NOT.

Inne på ICA körde jag kundvagnsrace mellan alla barnfamiljer, pensionärer och festsugna ynglingar. VARFÖR, varför, måste man ta med vagnen ända fram till hyllan där varan man ska ha står, och parkera den med långsidan mot hyllan så att ingen annan kan komma åt att plocka till sig ett exemplar av den aktuella delikatessen, för vem vet, om det bara finns 57 paket kvar på hyllan, kan det ju faktiskt (hur osannolikt det än låter) susa förbi någon som är snabbare än dig OCH ska ha just 57 paket av varan ifråga. Och då blir du utan. Synd.
Så parkera alltid din kundvagn ivägen för så många som möjligt, och helst på ett "haha-du-når-inte-för-min-kundvagn-står-mitt-i-vägen-sätt"

Kvällen har ägnats åt girl talk i massor..
Vi har sett SATC-filmen på bio ( ja, Sex and the City - för er oinvigda stackare).  Jag, Lina, Emma & Madde.
Den var riktigt bra, över förväntan, och så mycket tjejfilm det bara kan bli. Dock inte på ett fjolligt rosa sätt, utan med humor, värme och ironi. Som vanligt då....   ;-)
Det blev många härliga gapskratt och herregud vad sugen man blev på att flytta till NY och leva glam-liv, vara författare, tjäna multum och köpa kuddar för $ 300. Trisslottsförsäljaren here I come!!!!


Kanske eventuellt är det en god idé att gå och skura gaddarna nu så att man kommer upp i tid, mammsen kommer och hämtar upp, vi ska handla vin och annat kul inför pappas 60-årsdag imorgon.
Eller nja, idag blir det ju snarare så.....

                                                             Grattis världens underbaraste Pappa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                               


Så hela lördagen kommer gå åt till firande. Det ska bli riktigt kul.
Gonatt!



Ann-Sofie - aka Gollum & Co...... it´s mine. My precious! *tittar tillbedjande på det nyåterfunna armbandet*





Kommentarer
Postat av: Annsofi

Hallåj!

Jag var oxå på SATC i lördags. Mycket bra film!

2008-06-29 @ 21:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0