Se där ja!

Ett blogginlägg!
Och det är inte från mobilen
...

Oj, det har har hänt så mycket att jag inte orkar tänka tillbaka på och skriva om allt..  =)
Allt är bara så himla bra just nu..

Idag har jag ridit LB:1 2003, på Olympic Rex.... är supernöjd och vi vann den inofficiella "tävlingen". Hade 67,58%.

Blev tillfrågad av ridskolechefen om jag var intresserad av att vara med i stalljoursgruppen, vilket innebär att man 1 dag var 3:e helg har stallet mellan 07.30-12, och 15-18. För det får man en plats i en trimgrupp med 5-6 ekipage och rider för ridskolechefen varannan vecka... det är torsdagar vid 18 så jag måste måste måste (!) få det att gå ihop med mitt schema.. har verkligen fått tillbaka glöden när det gäller ridningen och vill satsa, men det är omöjligt om inte min chef och mina kollegor har förståelse för det och att schemat kan läggas så att jag är fri de torsdagseftermiddagarna.

Och nu när jag är inne i min fokusera-på-mig-själv-period så mår jag så otroligt bra av att ridningen faktiskt har kommit tillbaka som en hobby och inte ett måste. Skönt.

Till min FPMS-period hör givetvis en massa nöjen av olika slag!!  =p
Det har varit mycket grill och fest o annat... förra helgen var det grillkväll ute på gräsmattan hos Rebecka, jättemysigt, och lördagen var det utgång med Cissi och Maud.. vi satt hemma hos M på balkongen och njöt av kvällssolen, delade en pizza och en flaska bubbel m.m.   :-)
Vi hamnade efter en inte allt för rak cykeltur på Koriander där det var tokmycket folk och jättetrångt,  men trevligt.

Där emellan har det varit jobb, jobb, en fika där, en lunch här (Maria... snart dags för mig att bjuda igen?!)  ;-)   och en hel del annat trevligt. Också hästarna förstås...

Helgen som gick nu var jag ledig fre-sön... Det började med ett dressyrpass för Bitte... därefter Lunch och tårtkalas med alla flickorna ute i solen. det var runt 25-30 grader ute så det var hott hott! Efter att ha suttit och tölat en bra sund och blivit inbjudna till B för att kika på hennes föl så åkte jag vidare till Sörmon där jag skulle rida två (!) pass till i hettan.
Red tillråga på allt en häst på 172 cm som inte hade gått ordentligt på ett par dagar... krutpaket AB.
Jag red honom två pass på raken och han var faktiskt riktigt trevlig, dock ngt stark och pigg...  Snacka om att jag var helt slut efteråt i värmen!!!!

Åkte hem, duschade och gjorde mig iordning, handlade och cyklade sen hem till Lina för en mysig grillkväll.. dock drog jag mig hemmåt i kristelig tid eftersom jag skulle med tjejerna på tävling i Torsby och vi skulle lasta 05.45!
Men inte utan att jag hann ställa mig och steka pannkakor när jag kom hem? Herregud.

Tävlingsdagen var lång och varm... orkade till slut inte ens sitta i solen...
Tjejerna slet hårt och var superduktiga!   =D

Dock så ville en av de små kräken (hästarna alltså, inte tjejerna) inte gå in i transporten när vi skulle hem... vi höll på att lasta i nästan två timmar... provade allt, lirka, vara stenhård, muta osv... inget funkade. Till slut fick vi backa upp transporten mot dörren till stallet så hon inte kunde kasta sig åt sidorna, och leda henne från stallet direkt in i transporten med en lina vid den främre bommen så att hon inte kunde kasta sig bakåt.. Då dög det tillslut.
Svetten dröp om mig och Sofia, vi var lika ursinniga båda två efter ett tag, och lika stöniga. Men 400 kg stönig ponnyjäkel kräver sin list.

Jag var totalt wasted när jag kom hem... hade ju lovat att jag skulle med på fest *suck*
När jag kom hem la jag mig raklång på sängen och sov i 10 min, sen snackade jag en lång stund med mammsen och sen hopp i duschen.
Jag var så trött.
Jag ville inte iväg nånstan.
Men ändå...
Jo, det blir kul.
Bara en liten stund.
Och Voila! Efter duschen var jag pigg som en mört. Eller vad det är man brukar säga.

Cyklade till sommaro.. jag och Lina, Ferm, Rickard och två nyutexade officerare. Det var det festen syftade till, att fira Eriks examen!  =D
Vi hade jättetrevligt, skålade i massor av Asti Cinzano (jo jag vet. Men jag tycker det är SÅ gott!!!) och sen blev det BMB... hade riktigt kul, roligare än på länge.
Efter BMB blev det en lite trevlig promenad längs med älven... hehe *skrattar hemlighetsfullt*
Kom hem lagomt tills gatlyktorna slocknade och stöp i säng. Inte helt vid mina sinens fulla bruk?
06.00 ringde väckarklockan. Lokal ponnydressyr och jag mitt dumma fan har lovat att hjälpa till.   ;-)
Jag, Cissi och A-L hade den eminenta uppgiften att sköta sekretariatet och det gick finemang. Rena semestern mot när det är hopptävling. Det var riktigt kul, fint väder och roligt att träffa alla. Fick mig ett par fina gliringar om att jag såg lite trött
ut.
Men jag höll tempo hela dagen (nåja) och skrev även åt domaren i en klass.. var hemma nån gång innan 19. Klockan 20.30 la jag mig i sängen.
Vaknade igen nästa morgon 09.00. Skit också. Vi har morgonmöte kl 09.00. Var på jobbet 8 minuter senare. God damn.
=p

Nu ska jag jobba tor, fre och helgen, sen har jag semester!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TACK GODE GUD FÖR DET

På fredag efter jobbet blir det umgänge med Martina, och lördag är det tjejkväll och utgång som gäller med start hemma hos Maud.
På söndag kväll tänkte jag stänga av alla befintliga kommunikationskanaler och åka ut till stugan... sitta och äta kvällsmat, lyssna på fåglarna och se solnedgången över vattnet utanför...  Blir kvar minst till tisdag tror jag om vädret tillåter.... *längtar*
Då ska jag läsa den sista Stieg Larsson boken... den lär vara grymt bra, och jag älskade de två första.


Nu är det sängen.....................................



Ann-Sofie - Detgårbranukompisdetgårbranu



Kommentarer
Postat av: Cissi N

Jag är sååå impad av att du lyckas va så pigg efter dina partaj..att du såg trött ut?? trams...pigg som en mört :)På lördag kör vi igen...koriander eller bmb, va tycker du??

2008-06-12 @ 22:44:55
Postat av: ASC

oooo det är nu man får beslutångest...

koriander... bmb.. koriander... bmb.. hmm

;-)

Är ju så crowded på K.

Det får kvällen utvisa helt enkelt!

2008-06-13 @ 01:25:36
Postat av: Maria

Visst ser nästa vecka bra ut med all vår lediga tid:). Du är så redig, gumman!

Puss o kram

2008-06-13 @ 02:49:42
Postat av: Lauritzmarlene

Very nice site. Well laid out.

2009-03-27 @ 08:42:53
URL: http://lauritzmarlene.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0