Tiden går som en elvisp

Måste bara skryta lite... satte mig precis vid datorn med en nygjord smoothie, och det var den godaste jag druckit, ever!
Det är mitt standardrecept så jag vet inte vad som blev så bra denna gången.... var kanske bara extra hungrig, eller så ramlade det ner något okänt i mixern när jag inte såg haha!

1 banan, frusna jordgubbar, skogsbärsyoghurt, 2 msk krossade linfrön. KLART!


Jahapp, då har det gått ytterligare en vecka, faktiskt min första semestervecka för denna sommar.. även om vädret varit "sådär" så har jag tagit ut två veckor nu i början på sommaren eftersom jag kände ett GIGANTISKT behov av att vara hemma, ta det lugnt och bara vara. Alltså mer en rekreations-semester snarare än en flänga-runt-och-göra-1000-saker-semester. Och då gör det inte så värst mycket att vädret inte är på topp!
Veckan har gått så snabbt så det är svårt att fatta, citat Erik:
"- Tiden går som elvisp!"

Förra helgen jobbade jag men hann ändå med en hel del kul..
Lördag var det tjejkväll hemma hos Maud med sikte på en rolig utekväll! Det var Maud, Cissi, jag, Martina, Lina och Sofia.
Vi hade även backup ett tag av söta Tilde och moster Kerstin!   =) 
Under kvällen avverkades många samtalsämnen och flaskor, och sen blev det en cykeltur in mot staden.. Lina o Fia åkte hemåt (nästa gång måste ni med hela vägen flickor!)  ;-) och vi andra skrålade mot BMB på M & C´s cyklar, haha oj vad det gick undan! *?*
Det blev ett respektabelt antal vätskestopp på vägen, lite paus för vätsketömning samt annat intressant..

Kön in till Blue Moon var lagomt lång, dock fick vi sällskap av ett gäng dryga grabbar i alldeles för stora solglasögon (vem f-n har glajjer på sig vid midnatt?) varav den mest störiga skulle "vara med" på alla kort vi tog, och därmed förstörde alla kort vi tog *suck* fast när jag väl skulle smälla av en blixt mitt i facet på honom bara för att, nej då passade det inte....   Dock pratade vi lite senare och då var de faktiskt helt ok.

Inne på BMB röjdes det ordentligt på dansgolvet, träffade guldkornen Jocke & Rickard och röjde med dem ett tag, Maud försvann (tydligen helt omsvärmad och överöst med presenter och erbjudanden om resor och middagar)  =D   *jag skulle ha tackat ja iaf*  ;-)
och Martina försvann hemmåt med grabben så småningom... till slut fick vi tillbaka Maud och vi festade loss ordentligt på dansgolven... stackars Johannes som var med oss mest hela kvällen måste ha trott vi var galna! Men det är vi ju iofs... *eftertänksam*

När vi slitit oss från dansgolvet och tagit oss ut var det ju så klart natta-mat som gällde... Maud, Jag & Johannes gick före medans Cissi skulle hämta sin cykel vid museét.. Framför oss gick en halvvinglig typ med långsamma långsamma steg....
-D.A, längre steg och oftare! sa jag som inser att det är en gamal klasskompis från högstadiet.
Vi kan kalla honom David.
Resultatet av att jag ville få honom att flytta sig ur vägen, blev att han följde med oss istället. Han satt med oss och väntade på Cissi (vart tog du vägen egentligen)  =p  "nästan" utanför Alfies (haha) och sen följde med oss när vi skulle till BK och äta, när vi ändrade oss och gick bort från BK mot Alpina, samt när vi stod ute på gatan och dividerade om vart vi faktiskt skulle gå och käka.
Till saken hör att denna högstadie-klass-kompisen inte riktigt har hört till min bekantskapskrets, någonsin, när jag tänker efter. Men han hade tappat bort sina polare sa han. Så vad gör man inte... *ler moderligt*

Det roliga är att inne på Alpina så säger M helt plötligt att hon ska åka hem, och försvinner efter lite kramar och pussar, och sen när jag, C & J går bort mot BK (för vi ändrar oss IGEN på matfronten) så dyker M upp med en stor hamburgare i näven, haha..... sen står vi och tölar ett bra tag till, innan jag bestämmer mig att Cola är viktigare än social kompetens och ramlar typ hemmåt.

En mkt rolig kväll godingar! På onsdag kör vi igen!!!!  *bläddrar i systemkatalogen*    ;-D

Lite bilder (klicka för större):

Maud och hennes söta trollunge!       
Maud & Tilde                       Tina & Jag                           Lina & Sofia 

Cissi
       
Lina                                                    Sofia                                Tina & Jag
   
Maud & Zoie
    Maud & Martina    Snygg-Tina
Jag på Tildes stol               Maud & Tina                    Martina med näbb
Cissi & Jag
Cissi & Jag

Jag    Johannes   
Jag                                      Johannes                Lilla Gnutta


På söndagen var det väldigt segt att jobba... väntade på bussen på torget och fick sällskap av kollegan i gårdagens outfit (haha han hade iofs sovit hos svärmor)  =D   Båda två riktigt bakfulla och jävliga, men dagen gick riktigt bra!
På kvällen sen blev det mys hemma hos Sofia. Hon, Lina och jag tog en långpromenad i kvällssolen och sen gjorde vi varma mackor, tittade på bilder, pratade en massa och halvkollade på en film... jättetrevlig och skön söndagskväll.

Måndagen gick åt till att hjälpa en av bröderna (P) som jobbar i Norge att flytta, så jag och Pappa körde upp en släpkärra med möbler. Det var en riktigt mysig heldag, med omväxlande regn och solsken.. trevligt att få quality time med pappsen.
Vi fikade innan jag och Pappa skulle bege oss mot SWE igen..
2 koppar kaffe
2 skinksmörgåsar
1 muffin(s)  (heter det en eller ett / muffin eller muffins??????)
1 glas vatten (gratis)

= 188 NOK!!!!!!! Helt sanslöst  =D         But thank you bro.

Först på tisdagen kom det lite sol på min semester så jag låg ute på gräsmattan och läste, och sen tog jag och Annsofi en cykeltur till IKEA! Det var så trevligt såååå...   =)
Vid 16.30 cyklade jag Mamma & Pappa till Sixbacken,, Wåxnäs för att kolla på en lägenhet, tyvärr så var det en röklägenhet så den blir jag tvungen att tacka nej till... inte så sugen på att alla kläder och så ska lukta rök, och den var inpyrd sen 10 år tillbaka... synd för den var ny i övrigt. Men det kommer bättre erbjudanden.
Vill ju på på de här sidan stan, för här har jag nära till jobbet o så..

Efteråt blev det tacos och sen jorgubbar hemma hos mamma och pappa, och jag sov t.o.m. där   =)
 Onsdag och torsdag grejades det och fixades, var lite sugen på att gå ut men fick säga nej till flera erbjudanden.. kände att jag var tvungen att hålla i pengarna lite.

fredag var det ju midsommar.... men det är en annan historia!



Ann-Sofie - käkar minimorötter
"If a black man´s racist, is it ok, if it´s the white man´s racism that made him that way?"


Kommentarer
Postat av: Cissi

Mmmm, vi är nog lite galna ; ) haha...Jag var o hämtade min cykel efter BMB, därav avvikelsen...sen vill jag minnas att jag fick liiite missvisande vägbeskrivning till var ni höll till ; )Japp, på onsdag kör vi igen! Förfest o grillning på min altan, sen gör vi plaza osäkert :)

2008-06-22 @ 18:00:22
Postat av: ASC

Missvisande väbeskrivning? skakar oförstående på huvudet Nu förstår jag ingenting? ;-p

Grill låter kanon.. det blir skitkul det!

2008-06-22 @ 18:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0